Varför bli upprörd nu över Söders uttalande när han hållit på många år

Sverigedemokraterna är kända för att ha starka åsikter om HBTQ+ både i uttalanden och faktiskt så finns motståndet emot dessa person även i deras ideologiska dokument. I flera Tweets så visade Björn Söder vad han tycker om HBTQ+ och Pridefestivalerna. Ska citera ett av dom i sin helhet.

Jag vill betona att jag har inget emot homo- eller bisexualitet. Vad varje vuxen människa har för sexuell läggning är totalt ointressant så länge det inte drabbar oskyldiga. Men detta med Pride och involvering av barn och legitimering av pedofili är en helt annan sak.

Att försöka bunta ihop Pride med pedofili är vidrigt och borde få de flesta partiers företrädare att få avsmak och då även Sverigedemokraternas. Nu har ju Söders uttalande retat upp partistyrelsen så det talas om att han kommer att petas från PS vid nästa landsdagar som är i november. Han ska enligt en källa till Aftonbladet ha ”Brustit i omdömet och varit helt tondöv”. Anledningen till varför han kan kommas sparkas är att resterande av PS vill sitta i en borgerlig regering efter nästa val.

Men är detta första gången Söder har visat upp sitt hat mot HBTQ+? Innan de kom in i Riksdagen så hade flera högt uppsatta företrädare en varsin blogg kopplat till webbversionen av SD-kuriren och då även Söder. Jag ska gå igenom flera av hans inlägg därifrån.

Först ut är ett från första augusti 2007 alltså redan för 16 år sedan. Inlägget kallas för ”Botten måste snart vara nått” och nedan kommer några citat ifrån det.

För några år sedan skrev jag en artikel om det moraliska förfallet i Sverige med anledning av det massmedier och riksdagspolitiker mycket upphaussade evenemanget Stockholm Pride, där homo-, bi-, och transsexuella personer uppträder både hal- och helnaket. Pride hyllas av den politiskt korrekta eliten som tillsammans med den mycket framgångsrika och numera inflytelserika homolobbyn försöker normalisera sexuella avarter.

Han fortsätter att skriva i inlägget

Under Stockholm Pride 2003 försökte arrangörerna sexualisera småbarn och lyfta fram dom som homosexuella. Då var det bara sverigedemokraterna och barnrättsorganisationen Ecpat som protesterade och menade att annonserna talade till pedofiler. Och det är kanske dithän samhället håller på att gå. Vad är det som säger att den sk normaliseringen slutar med att homo-, bi- och transpersoner (hbt-personer) skall ”normaliseras”? Varför inte personer som begår tidelag (sex med djur) eller pedofili (sex med minderåriga).

Detta är inte Söders enda inlägg där han visar upp sina åsikter om HBTQ+ och Pride. I ett annat inlägg på samma blogg ”Kulmen nådd på perversiteterna” från femte augusti 2007 så beskriver han paraden som ”Vad är detta om inte perversa vidrigheter?” Han räknar upp visa politiker som var med i paraden och han skriver också att det är all heder till kd-politikerna som bojkottat arrangemanget.

I ett inlägg från femte augusti 2007 ”Att kritisera det okritiserbara” skriver han bland annat.

Anledningen till att jag i flera inlägg tagit upp ämnet är det idag avslutade homosexevenemanget Stockholm Pride, som i medierna har givits enormt utrymme den gångna veckan. Under evenemanget har också ministrar och riksdagspolitiker gullat runt bland bögar och flator för att visa sin stora öppenhet mot sexuella avarter – allt i enlighet med vad RFSL kräver.

Som vi ser med dessa ovan citat så är Söders HBTQ+-hat inget nytt och jag är hundra procent säker på att de flesta i partiet på den tiden inklusive Åkesson, Jomshof och Karlsson har läst dessa inlägg i hans blogg. Jag är också säker på att HBTQ+ har diskuterats en hel del genom åren och där Söder har ventilerat sina åsikter friskt. Han är inte den enda som har ventilerat sina vidriga åsikter. Läs mitt inlägg om partiets hat mot HBTQ+,