Rasseskola

Det alla borde veta och kunna om rasism

Rasseskola 1: Halalslakt.I Sverige är all slakt utan bedövning förbjuden. Här har alltså muslimer i Sverige anpassat sig efter svensk lagstiftning. Rasisterna använder halalslakt som ett exempel på att samhället anpassar sig efter muslimerna när det i själva verket är ett exempel på det motsatta.

Logiken i det.

Rasseskola 2: Religion.
Som svensk rasist är man kristen. Man är beredd att försvara den kristna tron som en korsfarare. I verkligheten har man inte besökt en kyrka sedan man (eventuellt) döpte sig. Man har ingen aning om hur en gudstjänst går till eller kan en enda psalm förutom de första två raderna av “Den blomstertid”.
Man är dessutom fullständigt övertygad om att en moské i närheten kommer att äta upp den intilliggande kyrkan, om man nu vet var närmsta kyrka ligger. Det är lite tveksamt eftersom man aldrig varit där.

Rasseskola 3: Svensk kultur.
Svensk kultur är bra. Svensk kultur är sånt som funnits sedan stenåldern. Som jul. Och Lucia. Och Halloween. Och Kalle Anka på julafton.
Folkmusik är bra, även om rasisten aldrig hört det i verkligheten.
Vissa bakverk är svenskare än andra, men det får man väl inte säga i det här landet längre.
Tomas Ledin är jävligt svensk.

Rasseskola 4: Islam.
Islam är det farligaste som finns. Det finns inget som är så farligt som islam. Om det finns något som är farligare, se inledningen. Alla muslimer är terrorister. Egentligen. Innerst inne. Eftersom de är muslimer och islam är det farligaste som finns. Om det skulle visa sig att det finns andra terrorister än muslimer så är de muslimska terroristerna farligast. Eftersom de är mus…limer och islam är det farligaste som finns. Alla muslimer slår sina barn och förtrycker sina kvinnor. Om det skulle visa sig att det finns andra som slår sina barn och förtrycker sina kvinnor är muslimerna ändå alltid värst eftersom de är muslimer och islam är det farligaste som finns. Med denna argumentationsteknik slår de alla kommentarsfält med häpnad.
Rasseskola 5: Jämställdhet.
Rasister tycker att det är för jäkligt att invandrare kommer hit och förtrycker svenska kvinnor. Svenska kvinnor borde veta bättre än att låta sig förtryckas av invandrare. Det är ju det de ska ha de helsvenska männen till. En svensk man som slår eller våldtar är full eller galen. En invandrare som gör det är ju invandrare. Dessutom är det bara invandrare som gör det. Så …det så. Om en svensk man gör det ska man ha i åtanke att invandrarna alltid är värst. Eftersom de har det i sin kultur. Den svenska kulturen är bra per definition och kan inte lastas för dylikt. Svenska kvinnor är så otacksamma. De förstår inte att rasisterna bara vill skydda dem. Då ska de bara hålla käften alternativt tillönskas en gruppvåldtäkt. I de fall där jämställdhet och kvinnofrid kan göras till en kulturell fråga eller en fråga om religion visar rassarna en väldig omsorg om kvinnors rättigheter. I andra fall är det fullständigt ointressant. Kvinnor som inte håller med dem kallas med fördel för diverse öknamn.
Rasseskola 6: Diskriminering.
Det är bara vita, heterosexuella män som blir diskriminerade i Sverige. Alla andra är lättkränkta alt. har ingen humor.
Rasseskola 7: Samhället.
Rasister gör en väldigt speciell tolkning av vedertagna begrepp:
Demokrati: Om det inte alltid blir exakt som man vill tyder det på brister i den demokratiska processen.
Yttrandefrihet: Rasister har rätt att i alla sammanhang yttra sig rasistiskt utan att bli motsagda.
Religionsfrihet: Betyder i princip rätten att slippa muslimer.
Rasseskola 8: HBTQ.
Nu ska vi vara helt ärliga; rasister gillar inte HBTQ-personer, eller “bögar” som de säger.
De kan eventuellt sträcka sig så långt som till att motvilligt acceptera att de existerar men de ska fan inte vara ute på gatorna och bära sig åt.
Dock finns ETT lysande undantag när de med liv och lust kämpar för HBTQ-människors rättigheter: det är om de samtidigt kan kritisera islam.
Jmfr “Rasseskolan: Jämställdhet”
Rasseskola 9: Argumentation.
Rasister har ett alldeles eget sätt att argumentera. I vanliga diskussioner brukar det vara så att person A påstår något och person B ifrågasätter detta. Då brukar bevisbördan ligga på på A, dvs det är A som måste belägga sitt påstående. Så inte i rassevärlden. Där funkar det så här:
A: Alla romer stjäl. (Rasisten skulle givetvis inte använda ordet “romer” men ja, ni fattar va?)
B: Jag tror inte på dig, bevisa det….
A: Jag vet att det är så.
B: Men har du belägg för vad du säger?
A: Bevisa motsatsen.
B: Men det är ju omöjligt att bevisa att något INTE förekommer, däremot skulle det vara möjligt att bevisa om det är som du säger.
A: Du är anti-vit.
B: Ok.
Rasseskola 10: Rasism.
Rasism existerar inte i Sverige. Om den inte riktas mot svenskar, då existerar den. Alla brott mot svenskar begångna av människor med annat ursprung ska nämligen räknas som hatbrott.
Om det förekommer rasism mot minoritetsbefolkningar är det deras eget fel – de kommer hit och vägrar anpassa sig. Då får man tåla lite rasism.
Slutsats: rasism existerar inte och om den existerar så är den riktad mot svenskar alternativt de utsattas eget fel.
Rasseskola 11: Sanningen.
Rasister sitter inne med sanningen. Sanningen är alltid svart/vit. Deras sanning är oberoende av alternativa förklaringsmodeller och andras upplevelser. Anekdotisk bevisföring är lika mycket värd som en forskningsrapport. En anonym blogg utan källhänvisningar är lika trovärdig som en svensk myndighet.
Rasistens sanning är en subjektiv upplevelse upphöjd till faktum och därmed odiskutabel.
Rasseskola 12: “PK-media” vs Avpixlat
Rasisten hävdar att “PK-media” medvetet förtiger “sanningen” (se Rasseskola: Sanning.)
Det de grundar detta på är att etablerad media håller sig till den pressetik som varit praxis under lång tid, dvs man nämner inte exempelvis ett brottsoffers eller gärningsmans etnicitet, religion eller politiska hemvist om det inte har betydelse i sammanhanget.
Dessutom har etablerad media alltid en ansvarig utgivare som står till svars för vad som publiceras.
Avpixlat går en annan väg. De koncentrerar sig på fall där det kan antas att människor av annat ursprung begått brott.
Vad de inte verkar förstå är att om jag exempelvis skulle bestämma mig för att framställa människor från Borås som särskilt brottsliga skulle resultatet bli det samma. Om jag alltid framhöll alla brott som begås i Borås, i andra delar av landet begångna av exilboråsare, av boråsares ättlingar eller bara ANTYDA att boråsare ligger bakom skulle bilden av människor från Borås bli den att de är en samling lagbrytare.
Rasseskola 13: Våldtäkt.
Rasister älskar våldtäkt. Eller “våldtäckt” som det stavas på rasistiska. De frossar i att tänka på gruppvåldtäkter.
Sannolikheten att en diskussion med rasister, oavsett ursprungsämnet, till sist handlar om våldtäkt är ca 100%.
Anledningen är att de vill hävda att enbart män med utomnordiskt ursprung kan begå våldtäkter och om det skulle vara så att en svensk begår en våldtäkt så är det mycket behagligare för offret om gärningsmannen heter Sven än Omar.
Det är fullständigt ok att tycka att ens kvinnliga meningsmotståndare ska bli utsatta för detta fruktansvärda så att de lär sig.
Ja, det låter helt vrickat, jag håller med om det. Men nu talar vi alltså om människor med en helt vrickad människosyn.
Rasseskola 14: Samhällsekonomi.
Rasister har oftast en väldigt diffus bild av hur samhället sköts. De brukar hävda att de är skeptiska mot invandring av ekonomiska skäl. “Vi kan inte vara hela världens socialkontor” är en ofta använd fras. Det spelar då ingen roll om man upplyser om att de flesta flyktingar i världen är på flykt i sitt eget land eller hamnar i ett (oftast fattigt) grannland. Varje flykting är en för mycket, liksom.
Det är invandrarnas fel att välfärden går på knäna. Att vi årligen skänker bort miljarder till riskkapitalisternas vinster eller stadigt minskar skatteintäkterna genom ständiga skattelättnader för de redan välbeställda har inget med saken att göra. De kan inte se detta samband.
Anledningen är förmodligen att detta med ekonomin är ett svepskäl för att få ett slags trovärdighet. “Vi bekymrar oss om välfärden och den svenska ekonomin.
Jag tror att de inte vill ta emot flyktingar eftersom de inte vill ta emot flyktingar. Punkt.
Rasseskola 15: Överkurs.
I de fall jag könsbestämt rasisten har jag konsekvent benämnt rasisten som “han”. Det beror på att rasisten oftast är en man.
Att det är på det sättet beror enligt min teori på att vissa män upplever att de har mycket att förlora på att maktstrukturerna förändras. Om man känner att ens fördelar i samhället är hotade kan det hända att man blir rädd. Om någon får rättigheter och möjligheter som man själv alltid har haft kan det kännas som att man själv blir diskriminerad.
Nu är det ju inte så.
Rasseskola 16: Feminism.
Feminism är nästan lika farligt som islam och islam är ju som vi redan konstaterat det farligaste som finns.
Feminister vill ta ifrån vita, heterosexuella män deras hävdvunna överhöghet och utmanar dem i frågan om vem som ska få utgöra normen i samhället.
Detta är givetvis väldigt skrämmande för rasisten som bygger hela sitt existensberättigande på det faktum att han är vit, heterosexuell och man.
Feminismen är det största enskilda hotet mot högerextremismen.
Klart att det blir lite läskigt.
Rasseskola 17: Är ditt uttalande rasistiskt? – enkelt lackmustest. Om du har tänkt uttala dig generellt om en etnisk eller religiös grupp och är lite osäker på om ditt uttalande kan tolkas som rasistiskt kan du gör följande enkla test: Byt ut namnet på den grupp du hade tänkt uttala dig om mot “judar”. Övningsexempel: “Muslimer föder så många barn eftersom de vill ta över världen.” Byt nu ut ordet “muslimer” mot “judar”. Hur kändes det? Kändes det lite olustigt? Ok, då kanske du inte ska säga så om muslimer heller. Kändes det helt rimligt? Då är du nog tyvärr nazist och bortom räddning. Anledningen till att detta funkar är att man efter förintelsen drog slutsatsen att generell negativ propaganda mot vissa folkslag kan leda till fruktansvärda konsekvenser. Jag tycker att vi drar oss till minnes dessa lärdomar.
Rasseskolan får härmed ett tillägg av Alex Bengtsson. En oumbärlig ordlista:
Desinformation är ett kodord för fakta.
Svenskfientlighet är ett kodord för demokrati.
Antirasism är ett kodord för lika villkor
Kulturberikare är ett kodord för vanligt folk.
Kulturmarxism är ett kodord för mänskliga rättigheter.
Islamisering är ett kodord för religionsfrihet.
Avpixlat är ett kodord för idioti och Kent Ekeroths fantasivärld.
Politisk korrekthet är ett kodord för vanligt hyfs och sunt förnuft.
Politiskt inkorrekthet är ett kodord för hat och fördomar
Sverigedemokrat är ett kodord för lättkränkt.
Det är en repost av Lovisa Loan Sundmans blogginlägg av Barbro Sörmans rasistskola

1 thought on “Rasseskola

  1. KE says:

    svenskvänlig är ett kodord för mentalt efterbliven.

Comments are closed.